Regulamin sklepu internetowego
I. Definicje
- Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące definicje:
- GPSR – (ang. Genaral Product Safety Regulations) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG;
- Klient - osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną - która dokonuje Zamówienia na Produkt prezentowany na stronie Sklepu;
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- Konto – przydzielona Użytkownikowi część Sklepu, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu, np. przeglądać Zamówienia;
- Produkt – towar prezentowany na stronie Sklepu Internetowego, który Klient może zakupić za pośrednictwem sprzedaży na odległość;
- Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumentów w zakresie ustawowego prawa odstąpienia od Umowy oraz zgodności Produktu z Umową, stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta;
- Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
- Sklep Internetowy/Sklep – wszystkie elementy składające się na witrynę internetową, działającą pod domeną egomo.pl;
- Sprzedawca – Sławomir Suliński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GOMO SŁAWOMIR SULIŃSKI, wpisany do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Stanisława Staszica 29 A lok. 20, 35–051 Rzeszów, NIP 8133364952, REGON 180658240, BDO 000524225;
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem strony Sklepu; Umowa sprzedaży zawierana jest na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, na zasadach opisanych w pkt III poniżej;
- Usługi elektroniczne – usługi w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo Komunikacji Elektronicznej;
- Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca ze strony Sklepu;
- Zamówienie – oferta złożona przez Klienta na Produkty prezentowane przez Sprzedawcę na stronie Sklepu, zmierzająca do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość.
II. Postanowienia ogólne Regulaminu
- Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta i określa m.in.:
- rodzaje i zakres Usług elektronicznych;
- warunki świadczenia Usług elektronicznych, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy oraz informacje o zakazie dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym;
- warunki zawarcia Umowy sprzedaży;
- warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług elektronicznych;
- ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;
- tryb postępowań reklamacyjnych.
- Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem i przepisami obowiązującego prawa.
- Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin, w sposób umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- Treści Sklepu adresowane są do potencjalnych Klientów, zainteresowanych zakupem Produktów prezentowanych przez Sprzedawcę na stronach Sklepu.
- Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez:
- wiadomość e-mail, pod adresami: kontakt@egomo.pl;
- kontakt telefoniczny pod numerem: +48 504 579 282;
- pocztę tradycyjną pod następującym adresem: ul. Stanisława Staszica 29 A lok. 20, 35–051 Rzeszów.
III. Świadczenie Usług elektronicznych
- Za pośrednictwem strony Sklepu, Sprzedawca świadczy bezpłatnie następujące Usługi elektroniczne: korzystanie ze strony Sklepu, w tym przeglądanie informacji na stronie, opisów Produktów, zapis na newsletter, formularz kontaktowy, zapis na powiadomienie o dostępności Produktu, założenie i prowadzenie Konta, możliwość dodawania opinii.
- Z chwilą otwarcia, a tym samym rozpoczęcia korzystania ze strony Sklepu, następuje zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci korzystania ze strony Sklepu, które może polegać w szczególności na przeglądaniu informacji zamieszczonych na stronie, np. informacji o Produktach, Sprzedawcy, opinii dotyczących Produktów.
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej, o której mowa w ppkt powyżej, zawierana jest na czas nieoznaczony, natomiast rozwiązanie tej Umowy następuje poprzez opuszczenie strony Sklepu przez Użytkownika.
- Użytkownik ma możliwość zapisania się na mailowy newsletter, tj. otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej oraz wyrazić odpowiedniej treści zgodę na zapis na newsletter. Użytkownik może w każdym czasie odwołać zgodę na przesyłanie newslettera.
- Umowa o świadczenie Usługi newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi newsletter.
- Użytkownik, który chce skontaktować się ze Sprzedawcą w sprawach prowadzonej przez niego działalności, może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci formularza kontaktowego znajdującego się na stronie.
- Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci formularza kontaktowego, następuje w momencie wysłania wiadomości przez Użytkownika. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania przez Sprzedawcę odpowiedzi zwrotnej na wiadomość wysłaną przez Użytkownika.
- Użytkownik, który chce otrzymać powiadomienie o ponownej dostępności Produktu, może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci zapisu na powiadomienie o dostępności Produktu.
- Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci zapisu na powiadomienie o dostępności Produktu, następuje w momencie wpisania adresu e-mail, zaznaczeniu checkboxa i dokonaniu zapisu, za pośrednictwem przycisku finalizującego zapis. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania przez Sprzedawcę powiadomienia o dostępności Produktu na podany adres e-mail.
- Użytkownik Sklepu ma również możliwość założenia Konta na stronie, np. w celu przeglądania poprzednio złożonych Zamówień. W celu założenia Konta, Użytkownik powinien dokonać rejestracji. Zasady świadczenia Usługi Konta opisane są w dalszej części Regulaminu.
- Użytkownik ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych opinii odnoszących się m.in. do zakupionych Produktów i/lub przebiegu zawarcia Umowy, obsługi Klienta itp. Więcej informacji w zakresie Usługi wystawienia oraz moderowania opinii znajduje się w dalszej części Regulaminu.
IV. Konto
- Użytkownik Sklepu, który chce korzystać z usług elektronicznych w ramach Konta, ma możliwość rejestracji i prowadzenia Konta. W celu założenia Konta, Użytkownik powinien wpisać dane niezbędne do rejestracji Konta, wymagane na etapie rejestracji.
- Założenie Konta nie jest konieczne, aby złożyć Zamówienie na Produkt. W celu założenia Konta, Użytkownik powinien dokonać rejestracji za pośrednictwem formularza dedykowanego rejestracji.
- Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci założenia i korzystania z Konta, następuje w momencie dokonania skutecznej rejestracji Konta. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu niezwłocznie po wysłaniu do Sprzedawcy wiadomości elektronicznej z prośbą o usunięcie Konta.
- Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej.
- Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do Konta.
- Poprzez dokonanie rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu rejestracji Konta oraz w wewnętrznych formularzach dostępnych po zalogowaniu się do Konta, są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich. Użytkownik w ramach korzystania z Konta ma możliwość uzupełnienia danych w nim wskazanych.
- Konto zawiera dane Użytkownika podane przez niego podczas rejestracji oraz dane edytowane przez Użytkownika dobrowolnie po rejestracji.
- W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta postanowień niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może zawiesić możliwość korzystania z Konta, na czas przez siebie oznaczony lub rozwiązać umowę o świadczenie Usługi prowadzenia Konta z zachowaniem 14 - dniowego terminu wypowiedzenia.
- W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą postanowień niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca może w trybie natychmiastowym rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi Konta (usunąć Konto) lub zawiesić jej wykonywanie w ramach Konta.
- Więcej informacji dotyczących potencjalnych naruszeń, które mogą powodować zawieszenie lub usunięcie Konta na warunkach opisanych w ppkt powyżej, zostało wskazanych w pkt dotyczącym zasad korzystania ze strony Sklepu.
V. Opinie
- Użytkownik ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi i/lub oceny gwiazdkowej w skali od 1 do 5. Opinie odnoszą się m.in. do zakupionych Produktów, przebiegu zawarcia Umowy, obsługi Klienta itp.
- Opinie można dodać z poziomu karty danego Produktu, którego dotyczyć ma opinia lub poprzez przekierowanie do karty Produktu do formularza opinii, za pośrednictwem linku umieszczonego w wiadomości elektronicznej od Sprzedawcy.
- Możliwość dodawania opinii dostępna jest tylko dla Użytkowników Sklepu oraz Klientów. Na stronie prezentowane są wszystkie opinie dodane przez Użytkowników lub Klientów. W przypadku dodania opinii przez Klienta, system oznaczy opinie jako "Potwierdzony zakup".
- W celu zamieszczenia opinii, Klient powinien uzupełnić formularz służący do dodania opinii i dodać opinię za pośrednictwem dedykowanego przycisku.
- Treści zamieszczone w ramach opinii powinny być zredagowane w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, bez używania wulgaryzmów i innych słów używanych powszechnie za obraźliwe.
- Dodawane opinie nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, znieważającego, naruszać dóbr osobistych, praw autorskich, służyć prowadzeniu działalności konkurencyjnej względem Sprzedawcy lub stanowić jakiegokolwiek czynu nieuczciwej konkurencji. Użytkownik nie może zamieszczać w treści opinii linków do zewnętrznych serwisów internetowych, mających charakter promocyjny, reklamowy lub zawierających dane osobowe osób trzecich.
- Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii pod kątem ich zgodności z Regulaminem oraz z przepisami obowiązującego prawa. Weryfikacja opinii, jako pochodzących od Użytkowników Sklepu następuje, poprzez stosowanie mechanizmów i narzędzi antyspamowych, które uniemożliwiają dodanie opinii przez zautomatyzowane systemy (tzw. boty). Dodatkowo, dla każdej wystawionej opinii rejestrowany jest adres IP użytkownika, co umożliwia identyfikację w przypadku nadużyć.
- Zamieszczone opinie są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu Internetowego.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na zamieszczaniu opinii w Sklepie Internetowym, zawierana jest na czas nieoznaczony od momentu dodania opinii i ulega rozwiązaniu z chwilą jej usunięcia.
- Użytkownik dodając treści w ramach opinii oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
- Poprzez zamieszczenie opinii Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej opinii oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w pkt dot. Własności intelektualnej.
VI. Moderowanie opinii
- Opinie dodawane w Sklepie mogą być poddawane dobrowolnym czynnościom sprawdzającym, prowadzonym z własnej inicjatywy Sprzedawcy, pod kątem nielegalności treści stanowiącej opinię lub jej niezgodności z Regulaminem.
- Użytkownik, który uważa opinię za nielegalną lub naruszającą Regulamin, ma prawo do zgłoszenia tego faktu Sprzedawcy, na warunkach określonych w niniejszym punkcie.
- Na potrzeby stosowania przepisów zapewniających właściwe funkcjonowanie rynku wewnętrznego usług pośrednich, Sprzedawca wyznacza elektroniczny punkt kontaktowy związany ze Sklepem, za pośrednictwem którego kontaktować mogą się organy państw członkowskich, Komisja, Rada Usług Cyfrowych. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim. Elektroniczny punkt kontaktowy znajduje się pod następującym adresem poczty elektronicznej: kontakt@egomo.pl.
- Punkt kontaktowy, o którym mowa w ppkt powyżej, służy również każdemu Użytkownikowi do zgłaszania nielegalnych lub niedozwolonych Regulaminem treści.
- Zgłoszenie nielegalnych treści powinno zawierać:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji takiej jak dokładny adres lub adresy URL lub dodatkowe informacje umożliwiające Sprzedawcy identyfikację nielegalnych treści;
- imię i nazwisko lub nazwę odpowiednio osoby lub podmiotu dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Po otrzymaniu zgłoszenia, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki prześle Użytkownikowi, od którego otrzymał zgłoszenie, potwierdzenie otrzymania zgłoszenia, na adres poczty elektronicznej, z którego zgłoszenie zostało wysłane.
- Sprzedawca weryfikuje zgłoszenie i podejmuje decyzję w zakresie tego, czy zgłoszona treść jest nielegalna, czy nie. Decyzja podejmowana jest w sposób terminowy (do 14 dni), niearbitralny i obiektywny, z zachowaniem należytej staranności.
- Skutkiem decyzji, o której mowa w ppkt powyżej może być pozostawienie treści w Sklepie – jeśli Sprzedawca uzna, że nie jest nielegalna lub usunięcie zgłoszonej treści, uniemożliwienie dostępu do zgłoszonej treści, inne ograniczenie widoczności zgłoszonej treści lub uniemożliwienie Użytkownikowi, który dodał opinię dalszego korzystania z Usługi dodawania opinii.
- O swojej decyzji Sprzedawca niezwłocznie informuje Użytkownika, który dokonał zgłoszenia.
- W przypadku gdy Sprzedawca uzna treści za nielegalne (zarówno w ramach prowadzonych przez siebie dobrowolnych czynności sprawdzających, jak i zgłoszenia przez innego Użytkownika), o swojej decyzji poinformuje Użytkownika odpowiedzialnego za dodanie nielegalnej treści na stronie Sklepu, chyba że Sprzedawca nie zna jego elektronicznych danych. Informacja będzie zawierać uzasadnienie decyzji.
- W przypadku wysłania informacji o decyzji, o których mowa w ppkt 9 oraz 10 powyżej, Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi zgłaszającemu naruszenie oraz Użytkownikowi, który dodał nielegalną treść, odwołanie się od podjętej decyzji, w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości informującej o podjętej decyzji. Sprzedawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
VII. Wymagania techniczne
- W celu korzystania przez Użytkownika ze strony Sklepu, konieczna jest współpraca pomiędzy systemami teleinformatycznymi Użytkownika i Sprzedawcy.
- Współpracę systemów teleinformatycznych zapewnia łączne spełnienie przez system teleinformatyczny Użytkownika minimalnych wymagań technicznych w postaci dostępu do sieci Internet oraz odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego korzystanie z Internetu, za pomocą urządzenia końcowego, za pośrednictwem którego Użytkownik chce korzystać ze strony Sklepu.
- Korzystanie z wszelkich usług elektronicznych w sieci Internet, w tym również z Usług elektronicznych świadczonych na stronie Sklepu, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami, jak np. wprowadzenie szkodliwego oprogramowania do systemu teleinformatycznego Użytkownika czy pozyskania i modyfikacji danych Użytkownika przez nieuprawnione do tego osoby.
- W celu zniwelowania ryzyk wskazanych w ppkt 3 powyżej, Sprzedawca rekomenduje stosowanie środków technicznych, które są w stanie zapobiec wskazanym ryzykom, np. w postaci programów antywirusowych.
VIII. Zasady korzystania ze strony Sklepu
- Użytkownik powinien korzystać ze strony Sklepu zgodnie z jej przeznaczeniem i jednocześnie z poszanowaniem zasad przyjętych w Regulaminie, zgodnie z przepisami prawa oraz przyjętymi zwyczajami.
- Użytkownik w szczególności nie powinien:
- dostarczać i przekazywać treści, które mogłyby być uznane za naruszające przepisy prawa;
- zamieszczać jakichkolwiek programów, plików, aplikacji, w tym również ich rozszerzeń, które mogłyby w negatywny sposób wpłynąć na działanie oprogramowania strony Sklepu, urządzeń służących do jej działania, a także urządzeń lub oprogramowania innych Użytkowników (w tym w szczególności wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania);
- podejmować jakichkolwiek działań, które mogłyby doprowadzić lub doprowadziłyby do ingerencji w działanie strony Sklepu (działania o charakterze programistycznym, hakerskim);
- omijać zabezpieczeń Strony Sklepu poprzez wykorzystywanie tzw. luk bezpieczeństwa,
- wykorzystywać treści zamieszczonych na stronie w sposób wykraczający poza użytek własny tj. naruszać prawa własności intelektualnej, o których mowa w dalszej części Regulaminu.
IX. Zamówienie Produktu
- Strona internetowa Sklepu prezentuje informacje o Produktach, w szczególności poprzez prezentowanie ich opisów oraz cen. Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Produkty prezentowanie na stronach Sklepu są nowe oraz zgodne z umową (nie posiadają żadnych wad). W zależności od Produktu, Sprzedawca jest dystrybutorem lub producentem Produktów w rozumieniu GPSR. Produkty spełniają wszelkie wymogi niezbędne do wprowadzenia ich na rynek sprzedaży, są bezpieczne i zgodne z wymogami GPSR oraz innymi unijnymi przepisami szczególnymi, które regulują bezpieczeństwo Produktów.
- Użytkownik może złożyć Zamówienie na Produkty poprzez specjalny formularz służący do składania Zamówień, tzw. koszyk zakupowy (dalej jako "Koszyk zakupowy/Koszyk").
- Warunkiem złożenia Zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy sprzedaży jest posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu złożenia Zamówienia za pomocą Koszyka zakupowego, Klient powinien kierować się instrukcjami zamieszczonymi na stronie Sklepu, w tym w szczególności:
- wybrać Produkt, którym Klient jest zainteresowany, wybrać jego liczbę i dodać do Koszyka;
- w miejscach do tego przeznaczonych wprowadzić dane niezbędne do realizacji Zamówienia i Umowy sprzedaży, jak np. imię i nazwisko, dane kontaktowe, adres dostawy;
- wybrać metodę płatności i sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę;
- zapoznać się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy stanowiącym załącznik do Regulaminu oraz Polityką prywatności;
- poprzez zaznaczenie checkboxa oświadczyć, że Klient zapoznał się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy oraz Polityką prywatności;
- wybrać przycisk finalizujący Zamówienie.
- Sprzedawca po złożeniu Zamówienia przez Koszyk zakupowy, przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.
- Poza Koszykiem zakupowym, Klient może złożyć Zamówienie również za pomocą wiadomości e-mail oraz telefonicznie. W tym celu Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podać dane niezbędne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy - w treści wiadomości wysłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej lub ustnie, w przypadku gdy Klient chce złożyć Zamówienie telefonicznie.
- Danymi niezbędnymi do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy, są w szczególności rodzaj i liczba wybranego lub wybranych Produktów, wybrana forma płatności oraz dostawy, dane osobowe niezbędne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy, tj. imię, nazwisko, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, adres dostawy.
- Zamówienie złożone za pomocą wszystkich metod opisanych w niniejszym pkt, stanowi ofertę elektroniczną zawarcia Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca po złożeniu Zamówienia za pomocą maila lub telefonicznie - na adres e-mail, który Klient podał przy składaniu Zamówienia, przesyła Klientowi wiadomość e-mail, informującą o przyjętym Zamówieniu, zawierającą Regulamin, Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy i Politykę prywatności, z którymi Klient powinien się zapoznać, a następnie zaakceptować dokumenty poprzez udzielenie zwrotnej odpowiedzi e-mail, w której wskaże, że zapoznał się z dokumentami, akceptuje warunki Umowy oraz Regulamin. Wiadomość z podsumowaniem Zamówienia, mogą poprzedzać wiadomości służące ustaleniu konkretnego zakresu oferty lub danych niezbędnych do zawarcia Umowy.
- Sprzedawca po otrzymaniu zwrotnej odpowiedzi Klienta z informacją o zapoznaniu się z dokumentami oraz akceptacją warunków Umowy i Regulaminu - na adres e-mail, z którego złożone zostało Zamówienie lub który został podany podczas rozmowy telefonicznej, przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.
- W przypadku niektórych Produktów prezentowanych w Sklepie istnieje możliwość ich personalizacji, polegającej na zamieszczeniu grafiki lub tekstu na Produkcie. Informacja o możliwości personalizacji Produktu, o której mowa w poprzednim zdaniu, jest każdorazowo podawana w opisie Produktu.
- W celu personalizacji Produktu, Klient przed dodaniem Produktu do Koszyka, powinien uzupełnić formularz dedykowany dodaniu grafiki lub tekstu tj. wgrać grafikę lub dodać treść tekstu, który ma zostać zamieszczony na Produkcie. Klient może również przesłać wytyczne, grafikę lub tekst do zamieszczenia na Produkcie w drodze wiadomości e-mail, zarówno w przypadku Zamówienia składanego przez Koszyk, jak i w drodze wiadomości e-mail lub telefonicznie. Sprzedawca jest uprawniony do zadawania Klientowi pytań w celu ustalenia wyglądu Produktu, w sytuacji kiedy opis lub wytyczne Klienta nie będą jednoznaczne.
- Poprzez przesłanie tekstu, wytycznych lub zdjęć, dotyczących tego jak ma wyglądać Produkt personalizowany, Klient udziela Sprzedawcy niezbywalnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie licencji w celu wykonania Zamówienia oraz na korzystanie z przesłanych treści poprzez utrwalanie, wprowadzanie ich do pamięci komputera, wprowadzenie do sieci komputerowej, wprowadzanie do sieci Internet, zwielokrotnianie i udostępnianie tekstu lub grafiki w sieciach informatycznych i teleinformatycznych, w tym w sieci Internet, także w taki sposób, aby każdy miał do nich dostęp w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Udzielona licencja obejmuje prawo sublicencjonowania, a w tym prawo upoważniania innych osób do korzystania z treści przesłanych przez Klienta w zakresie udzielonej licencji.
- Przesyłając tekst lub grafikę, o których mowa w ppkt powyżej, Klient oświadcza, że dysponuje on prawami autorskimi do przesyłanych treści, że poprzez przesłanie tych treści nie zostaną naruszone prawa osób trzecich, że przesłane treści nie są obciążone żadnymi roszczeniami i innymi prawami osób trzecich oraz że jest on w pełni uprawniony do udzielenia licencji Sprzedawcy, o której mowa w ppkt powyżej.
X. Płatności i zawarcie Umowy sprzedaży
- Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu, podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie niezbędne opłaty i podatki, które powinny zostać wliczone zgodnie z obowiązującym prawem.
- Na etapie składania Zamówienia, Klient może dokonać wyboru metody przedpłaty (dalej jako "Przedpłata"), spośród następujących:
- Przedpłaty za pośrednictwem płatności elektronicznej, w zakresie płatności szybkimi przelewami, obsługiwanej przez operatora płatności wskazanego na stronie Sklepu – w przypadku Zamówienia składanego przez Koszyk;
- Przedpłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na numer konta Sprzedawcy wskazany na stronie Sklepu lub w wiadomości e-mail dotyczącej płatności – w przypadku Zamówienia składanego w drodze wiadomości e-mail lub telefonicznie.
- Sprzedawca każdorazowo wskazuje maksymalny termin dokonania Przedpłaty za Produkt. Brak Przedpłaty skutkuje anulowaniem złożonego Zamówienia.
- Za skuteczne dokonanie Przedpłaty uważa się:
- w przypadku płatności elektronicznej, o której mowa w ppkt 2 lit. a - otrzymanie przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta;
- w przypadku przelewu bankowego, o którym mowa w ppkt 2 lit. b – pojawieniu się środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Po otrzymaniu Przedpłaty, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta (w postaci złożonego Zamówienia) i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu, np. w postaci mailowego złożenia Zamówienia lub faktury.
- W przypadku stosowania przez Sprzedawcę mechanizmów indywidualnego dostosowania cen, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Sprzedawca każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
XI. Metody dostawy
- Sprzedawca dostarcza Produkty na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia, na terenie Polski.
- Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać jedną z następujących metod dostawy oferowanych przez Sprzedawcę:
- dostawa kurierem, za pośrednictwem jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu;
- odbiór w automacie paczkowym jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu.
- Termin realizacji całego Zamówienia, w tym dostawy Produktu liczony jest od momentu zawarcia Umowy, o którym mowa w pkt X ppkt 5 i wskazany jest każdorazowo na stronie Sklepu, wraz z informacją o wysokości opłat za dostawę Produktu.
- W sytuacji gdy dla różnych Produktów, które zostały zakupione w ramach jednego Zamówienia, przewidziano różny okres realizacji Zamówienia, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy.
XII. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta (do którego stosuje się zapisy niniejszego pkt w takim samym zakresie jak do Konsumenta), może w każdej chwili odstąpić od Umowy sprzedaży, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Produktu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- O swoich prawach w zakresie odstąpienia od Umowy, Klient zostanie poinformowany również poprzez Pouczenie o odstąpieniu od umowy, stanowiące załącznik do Regulaminu.
- Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie lub wykorzystać do tego celu Formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik do Regulaminu.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku umów:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Klient powinien zwrócić zakupiony Produkt na następujący adres: ul. Stanisława Staszica 29 A lok. 20, 35–051 Rzeszów.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Sprzedawcy do Klienta).
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu (tj. koszt odesłania Produktu od Klienta do Sprzedawcy), chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta.
XIII. Zgodność Produktu z Umową (reklamacje)
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt, który jest zgodny z Umową.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta (do którego stosuje się zapisy niniejszego pkt w takim samym zakresie jak do Konsumenta).
- Wobec Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie Regulaminu, należy kierować na adres: GOMO SŁAWOMIR SULIŃSKI, ul. Stanisława Staszica 29 A lok. 20, 35–051 Rzeszów, na adres poczty elektronicznej: kontakt@egomo.pl lub pod numerem telefonu +48 504 579 282.
- Jeżeli jest to możliwe, celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Produkt na adres wskazany w ppkt powyżej, dołączając do niego dowód zakupu.
- Klient może również skorzystać z Formularza reklamacji Sprzedawcy, który stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to konieczne.
- Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
XIV. Reklamacja Usług elektronicznych
- Każdy Użytkownik może złożyć reklamacje na Usługi elektroniczne świadczone za pośrednictwem Sklepu, np. na różnego rodzaju nieprawidłowości w działaniu strony Sklepu, zakładek czy Konta.
- Użytkownik może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Sprzedawca rekomenduje mailową formę kontaktu za pomocą wiadomości e-mail. Dane do kontaktu to: GOMO SŁAWOMIR SULIŃSKI, ul. Stanisława Staszica 29 A lok. 20, 35–051 Rzeszów, na adres poczty elektronicznej: kontakt@egomo.pl lub pod numerem telefonu +48 504 579 282.
- W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca rekomenduje skorzystać z Formularza reklamacji Usługi elektronicznej, stanowiącego załącznik do Regulaminu, natomiast jeśli zgłoszenie reklamacyjne zostanie złożone w innej formie, Użytkownik proszony jest o wskazanie takich elementów jak:
- krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji, okoliczności problemu);
- datę opisywanego zdarzenia, które jest przyczyną reklamacji;
- dane osobowe identyfikujące Użytkownika, umożliwiające kontakt zwrotny i rozpatrzenie reklamacji.
- Sprzedawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca może skontaktować się z Użytkownikiem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co Użytkownik będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania.
XV. Gwarancja
- Produkty prezentowane na stronie Sklepu mogą posiadać gwarancję producenta.
- W wypadku Produktu objętego gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Produktu na stronach internetowych Sklepu.
XVI. Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów dla Konsumentów
- Użytkownicy będący Konsumentami, mają możliwość rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy nimi, a podmiotami innymi niż Konsumenci, w sposób polubowny i pozasądowy.
- Do rozwiązywania sporów w sposób opisany w niniejszym pkt służy:
- stały polubowny sąd konsumencki za pośrednictwem którego Użytkownik może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy.
- Do 20 marca 2025 r. Konsument mógł składać skargi za pośrednictwem platformy internetowej ODR, za pośrednictwem której niezależny mediator rozstrzyga spory powstałe pomiędzy Przedsiębiorcami a Konsumentami. Platforma znajduje się pod następującym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show. Z dniem 20 marca 2025 r. wygasa możliwość składania skarg za pośrednictwem wskazanej platformy. Funkcjonowanie platformy zakończy się 20 lipca 2025 r.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
XVII. Własność intelektualna – treści dostępne na stronie Sklepu
- Wszystkie treści dostępne na stronie Sklepu, takie jak np. nazwa, domena, logo, opisy Produktów, dokumenty prawne (Regulamin, Polityka prywatności) oraz wszelkie inne opisy i informacje zamieszczone na stronie (dalej jako "Treści") - są utworami w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz podlegają ochronie wynikającej z przepisów prawa autorskiego.
- Sprzedawca oświadcza, że przysługujące mu prawa majątkowe do utworów nie są w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
- Sprzedawca oświadcza, że w zależności od Treści dostępnych na stronie Sklepu, ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z treści, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu, Licencję stanowi zarówno licencja jak i dalsza licencja (sublicencja) w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Sprzedawca na korzystanie z wszystkich Treści zamieszczonych na stronie Sklepu, o których mowa w ppkt 1 powyżej, udziela Użytkownikowi na czas nieoznaczony, nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej Licencji do korzystania z wszystkich wskazanych Treści (dalej zwanych: "Przedmiotem Licencji").
- Sprzedawca udziela Użytkownikowi, Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji dotyczących wykorzystywania Treści w dowolnej formie tylko i wyłącznie na własny użytek osobisty Użytkownika, tj.:
- zapoznawanie się z Treściami na stronie Sklepu w ramach korzystania ze Sklepu,
- wydruk Treści wyłącznie na własne potrzeby niekomercyjne Użytkownika;
- tymczasowe zwielokrotnienie Treści w pamięci urządzenia, w celu korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Sprzedawca udziela Użytkownikowi Licencji na treści zamieszczone na stronie Sklepu w momencie wejścia na ich strony.
- Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
- Użytkownik nie powinien bez zgody Sprzedawcy, w jakikolwiek sposób rozpowszechniać, modyfikować, udostępniać lub w jakikolwiek inny sposób wykorzystywać Przedmiotów Licencji, w sposób wykraczający poza określony powyżej zakres.
- Złamanie przez Użytkownika zasad wskazanych w niniejszym pkt, stanowić będzie naruszenie praw autorskich Sprzedawcy lub innych podmiotów, co może wiązać się z odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
XVIII. Własność intelektualna – treści publikowane w ramach opinii
- Treści publikowane przez Użytkownika w ramach opinii – mogą być utworami w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co oznacza, że są nimi chronione oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W przypadku gdy treść opinii posiada cechy utworu w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Klient, który opublikował opinię, oświadcza, że przysługują mu prawa majątkowe do opinii i treści dodane w ramach opinii, nie są w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
- Publikując opinię, Użytkownik oświadcza, że ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z opinii, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu, Licencję stanowi zarówno licencja jak i dalsza licencja (sublicencja) w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Publikując opinię będącą utworem, Użytkownik udziela Sprzedawcy na czas nieoznaczony, nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej Licencji do korzystania z wszystkich treści opublikowanych w ramach recenzji (dalej zwanych: "Przedmiotem Licencji").
- Użytkownik udziela Sprzedawcy Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji:
- publiczne udostępnianie opinii w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (w sieci Internet);
- publiczne wyświetlanie;
- republikację opinii;
- utrwalanie i zwielokrotnianie opinii, wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy opinii, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- rozpowszechnianie opinii w celach promocji i reklamy Sklepu Sprzedawcy, Produktów i jego działalności gospodarczej.
- Użytkownik udziela Sprzedawcy Licencji na treści zamieszczone w ramach opinii w momencie dostępu do opinii, skutecznie opublikowanej na stronie Sklepu.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
XIX. Dane osobowe i pliki cookies
- Przekazywanie danych osobowych przez Użytkownika za pośrednictwem strony Sklepu, np. wprowadzenie przez Użytkownika danych osobowych do formularza kontaktowego oraz poprzez zawarcie Umowy sprzedaży - powoduje, że Sprzedawca staje się administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO).
- Dane osobowe Użytkownika mogą być także przetwarzane poprzez wykorzystanie plików cookies.
- Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies znajduje się w Polityce prywatności.
XX. Postanowienia końcowe
- Regulamin jest dostępny w języku polskim.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią w tym zakresie inaczej.
- W przypadku sporów w odniesieniu do Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta sądem miejscowo właściwym będzie sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast w przypadku sporów z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami – sąd miejscowo właściwy dla Sprzedawcy.
- Regulamin może zostać zmieniony w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany danych kontaktowych do Sprzedawcy, wprowadzenia modyfikacji w zakresie obsługi Klienta, np. zmiana form dostawy Produktu, zmiany asortymentu Sklepu, która ma wpływ na zapisy w Regulaminie, czy wprowadzenie zmian poprzez dodanie/usunięcie funkcji dostępnych na stronie, które mogą mieć wpływ na treść Regulaminu - o czym Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Sprzedawcę informacji na stronie głównej Sklepu.
- Użytkownicy posiadający Konto w Sklepie, zostaną poinformowani o zmianach również poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej, na adres e-mail, na który założone zostało Konto.
- Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
- Gdy zmiany Regulaminu dotyczą zasad związanych z korzystaniem i prowadzeniem Konta, Użytkownicy posiadający Konto, którzy nie akceptują nowej treści Regulaminu, zostaną zobowiązani zawiadomić o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji Regulaminu jest jednoznaczny z rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci prowadzenia Konta, w związku z czym Konto Użytkownika zostanie usunięte.
- Zmiana Regulaminu nie może wpłynąć na prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych przed wprowadzeniem zmian. Dla takich umów obowiązuje Regulamin w brzmieniu zaakceptowanym przez Użytkownika w momencie zawarcia umowy.
- Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia 1 czerwca 2025 r.